Μάθημα 4ο Mαθαίνω να μετράω 2, να λέω τι κάνω, το αγόρι, το κορίτσι και το πράγμα!

🎆Συμπληρώνω το κενά!

Γιώργος: Καλημέρα, Μαρία. Τι ________;
Μαρία: Μια ________ (chara). Eσύ πώς _________;
Γιώργος: Και εγώ ______________. Η Άννα τι _________; 
Μαρία: ______________ (etsi ki etsi)

Κατερίνα : Καλησπέρα Κα Αναστασίου. Πώς ____________; 
Κα Αναστασίου: ______________, κορίτσι μου. Εσύ;
Κατερίνα: _______ (ochi) και τόσο καλά.
Κα Αναστασίου: Τι έχεις; (What's wrong?)
Κατερίνα: Έχω _____________ (ponokefalo = headache).


Check this out! 

11

Έντεκα

12

δώδεκα

13

δεκατρία

14

δεκατέσσαρα

15

δεκαπέντε

16

δεκαέξι

17

δεκαεφτά ή δεκαεπτά

18

δεκαοκτώ ή δεκαοχτώ

19

δεκαεννιά  ή δεκαεννέα




αλλά

20

είκοσι

21

είκοσι ένα

30

τριάντα

34

τριάντα τέσσερα

40

σαράντα

42

σαράντα δυο

50

πενήντα

55

πενήντα πέντε

60

εξήντα

62

εξήντα δύο

70

εβδομήντα

73

εβδομήντα τρία

80

ογδόντα

89

ογδόντα εννιά

90

ενενήντα

97

ενενήντα επτά

100

εκατό

101

εκατόν ένα

102

εκατόν δύο



🎈Λέω και γράφω τα νούμερα: 67,33,44,52,18,107,120, 99, 72, 88, 25.


Τι κάνω; (What do I do?)

Εγώ παίζω μπάλα             (Ι play the ball)                            -ω
Εσύ παίζεις πιάνο             (You play the piano)                    -εις
Αυτός παίζει μουσική      (He plays music)                          -ει
Αυτή παίζει μουσική        (She plays music)                        -ει
Αυτό παίζει μουσική        (It plays music)                            -ει
Εμείς παίζουμε παιχνίδια (We play games)                          -ουμε
Εσείς παίζετε χαρτιά        (You play cards)                           -ειτε
Αυτοί παίζουν βίντεο       (They play video)                         -ουν
Αυτές παίζουν βίντεο       (They play video)                         -ουν
Αυτά παίζουν βίντεο        (They play video)                         -ουν

🎈Συμπληρώνω!

Τι ______________ εσείς εδώ; (κάνω)/ What are you doing here? 
Εγώ ____________ στο Μαρούσι (μένω)/ Ι live in Marousi
Εμείς ___________το σχοινί.(δένω) / We tie the rop
Αυτός ___________ γράμμα. (γράφω) / He writes a letter
Αυτές ___________ Ελληνικά (μαθαίνω) / Τhey learn Greek

🎈Aκούω και κυκλώνω τις λέξεις που τελειώνουν σε -ω, -εις, -ει, -ουμε, -είτε, -ουν(ε).


Κωνσταντίνος Αργυρός/ Τι να το κάνω.. 

Τι να το κάνω (what is good in this)
που σου παίρνω δυο φιλιά στα κλεφτά (Stealing two kisses from you like a thief)
Τι να το κάνω(what is good in this)
Τι να το κάνω (what is good in this)
που σκορπάει κάθε ματιά μια φωτιά (every look is setting a fire)
Τι να το κάνω (what is good in this)
Σε κάθε όνειρο νομίζω πως σε πιάνω (In every dream I think I am catching you)
και όταν βρισκόμαστε σε χάνω (but when we are together, I loose you)
Τι να το κάνω (what's good in this)

Εγώ θέλω να σε ‘χω σε αυτήν τη ζωή (In this lifetime, I want)
και από τον εαυτό μου πιο πάνω (to put you even above me)
να μπορείς να δεις ανά πάσα στιγμή (in order for you to see every time)
πως για σένα μπορώ να πεθάνω (that I can die for you)
Που σ’ αγαπώ και μ’ αγαπάς τι να το κάνω (I love you, you love me but what is good in this/aka it's pointless)
σου απαγορεύεται , δεν μου επιτρέπεται το κάτι παραπάνω (It's forbidden for you, it's not allowed for me, something more)

Τι να το κάνω που χτυπάει δυνατά η καρδιά (what is good in this that the heart strongly beats)
τι να το κάνω (what is good in that)
Τι να το κάνω που σου κλέβω μια αγκαλιά στα κλεφτά ((Stealing one hug from you like a thief)
Τι να το κάνω (what is good in that)
Σε κάθε όνειρο νομίζω πως σε πιάνω(In every dream I think I am catching you)
και όταν βρισκόμαστε σε χάνω (but when we are together, I loose you)
Τι να το κάνω (what's good in this)



Τι να το κάνω που σου παίρνω δυο φιλιά στα κλεφτά (ti na to kano pou sou pairno duo filia sta klefta)
Τι να το κάνω (ti na to kano) Τι να το κάνω που σκορπάει κάθε ματιά μια φωτιά (ti na to kano pou skorpaei kathe matia mia fotia) Τι να το κάνω (ti na to kano) Σε κάθε όνειρο νομίζω πως σε πιάνω (se kath oneiro nomizo pos se piano) και όταν βρισκόμαστε σε χάνω (kai otan briskomaste se chano) Τι να το κάνω (ti na to kano) Εγώ θέλω να σε ‘χω σε αυτήν τη ζωή (ego thelo na se exo se afti ti zoi) και από τον εαυτό μου πιο πάνω (kai apo ton eauto mou pio pano) να μπορείς να δεις ανά πάσα στιγμή (na boreis na deis ana pasa stigmi) πως για σένα μπορώ να πεθάνω (pos gia sena boro na pethano) Που σ’ αγαπώ και μ’ αγαπάς τι να το κάνω (pou s'agapo kai me agapas ti na to kano) σου απαγορεύεται , δεν μου επιτρέπεται το κάτι παραπάνω (sou apagorevetai, den mou epitrepetai, to kati parapano) Τι να το κάνω που χτυπάει δυνατά η καρδιά (ti na to kano pou xtipaei dinata i kardia) τι να το κάνω (ti na to kano) Τι να το κάνω που σου κλέβω μια αγκαλιά στα κλεφτά (ti na to kano pou sou klebo mia agkalia sta klefta) Τι να το κάνω (ti na to kano) Σε κάθε όνειρο νομίζω πως σε πιάνω (se kathe oneiro nomizo pos se piano) και όταν βρισκόμαστε σε χάνω (kai otan vriskomaste se xano) Τι να το κάνω (ti na to kano)

Εγώ θέλω να σε ‘χω σε αυτήν τη ζωή (ego thelo na se exo se afti ti zoi) και από τον εαυτό μου πιο πάνω (kai apo ton eauto mou pio pano) να μπορείς να δεις ανά πάσα στιγμή (na boreis na deis ana pasa stigmi) πως για σένα μπορώ να πεθάνω (pos gia sena boro na pethano) Που σ’ αγαπώ και μ’ αγαπάς τι να το κάνω (pou s'agapo kai me agapas ti na to kano) σου απαγορεύεται , δεν μου επιτρέπεται το κάτι παραπάνω (sou apagorevetai, den mou epitrepetai, to kati parapano)






Μαρινέλλα Ποτέ να μην χαθείς από τη ζωή μου


Περνούν τα καλοκαίρια κι οι γιορτές μας,
όλα σαν τρένα βιαστικά και δεν ξαναγυρνούν.
Περνούν τα πρωινά κι οι Κυριακές μας,
όλα σαν σύννεφα γοργά και δεν ξαναγυρνούν.

Μα εσύ ποτέ, να μη χαθείς ποτέ, ποτέ απ' τη ζωή μου,
γιατί κυλάς όπως το αίμα στο κορμί μου,
μου δίνεις δύναμη και νόημα να ζω.
Μα εσύ ποτέ, να μη χαθείς ποτέ, ποτέ απ' τη ζωή μου,
γιατί κυλάς όπως το αίμα στο κορμί μου,
μου δίνεις δύναμη και νόημα να ζω. Εσύ, εσύ…

Περνούν, χάνονται οι όμορφες στιγμές μας,
όλα σαν τρένα βιαστικά και δεν ξαναγυρνούν.
Περνούν, οι μέρες τρέχουν κι οι βραδιές μας,
όλα σαν σύννεφα γοργά και δεν ξαναγυρνούν.


Λέω δυνατά και γράφω τα ακόλουθα: τρέχω, ανεβαίνω, κατεβαίνω, ζω, έχω


Είμαι αγόρι, είμαι κορίτσι ή είμαι πράγμα;

👨👨👨👨 👩👩👩👩 ⏳💎📞🔨👚

ο γιατρός -ος η γάτα το αγόρι
ο Γιάννης -ης η στιγμή το δέντρο -ο
ο άνδρας -ας το διάστημα






Από το βιβλίο Ελληνικά Α΄ εκδόσεις Πατάκη.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ! GREEK ALPHABET

Ελληνικό Αλφάβητο 2! Greek Alphabet 2!

Eλάτε να Καρναβαλιστούμε και να Σαρακοσιαστούμε!